موفقیت

آندرو کارنگی و توصیه هایی که بعداز صدسال کاربردی هستند

آندرو کارنگی که از او به عنوان یکی از ثروتمندترین انسانهای جهان (در زمان خود) یاد میکنند مسبب تغییرات زیادی در آمریکا به منظور ایجاد رفاه و خیرخواهی بوده است.

اصالت او اسکاتلندی است و در سال 1835 در آنجا بدنیا آمده است.پدرش در نوجوانی آندرو برای بهبود زندگی خانواده تصمیم گرفت به اتفاق آنها به آمریکا مهارجت نماید.1848 نقطه عطفی برای او در مهاجرت به آمریکا ثبت شد. خانواده ای بدون امکانات و بدون سرمایه وارد آمریکا شدند.

آندرو در ابتدا در کارهای مختلف مشغول به کار گردید ولی بعد از چند تجربه کارهای متفاوت در راه آهن پنسیلوانیا مشغول گردید و آنقدر مشتاقانه به کار پرداخت که به زودی به رتبه های بالای مدیریتی در راه آهن امریکا دست یافت.

این پیشرفت ها از وی انسان قدرتمندی ساخت تا بزرگترین تولیدکننده فولاد آمریکا گردد.شرکت فولاد ایالات متحده یا یو.اس استیل ثمره خواست قدرتمند این انسان موفق و نامی است.

در سال 1901 میلادی و زمانیکه آندرو 66 ساله شده بود ،تمامی شرکت های خود را ادغام نمود و آنها را به شرکت های تعاونی سپرد تا با سود حاصل از آنها مسیرهای خیریه را آغاز نماید.

شرکت های آندرو کارنگی  که از موفقیت های بی شماری برخوردار شده بودند در آن سالها به قیمت 480 میلیون دلار فروخته شد.

او در یک حرکت بسیار عجیب به خانه دوران قبل از ثروتمند شدنش در اسکاتلند برگشت و مشغول کارهای خیریه شد.

او در سال 1919 میلادی درگذشت.

اما یکی از نکاتی که از وی اسم و آوازه های بلندمرتبه بجای گذاشته است ،روزنامه نگاری بنام ناپلئون هیل بود که در یکی از مراجعه ها به وی رموز موفقیت او را جویا شد.

بیشتر بخوانید  ویژگی مردان بتا که آنها را منحصر به فرد می کند

کارنگی ثروتمند ،که در وجود این روزنامه نگار جوان جدیتی ستودنی میدید او را در مسیر ثبت استراژی های خلق ثروت قرار داد تا جائیکه ناپلئون هیل با 500 نفر از کارآفرینان و ثروتمندان زمان خود جهت کشف رموز فاکتورهای موفقیت به مصاحبه پرداخت.

پایه گذاری و تولید و آموزش خلق ثروت یکی از شاهکارهای همکاری این دونفر با هم شد که یکی از نتایج آن خلق کتاب ((بیندیشید و ثروتمند شوید)) ناپلئون هیل گردید.

آندرو کارنگی

آندرو کارنگی
آندرو کارنگی

اما چکیده توصیه های آندرو کارنگی به ناپلئون هیل در مسیر کسب موفقیت و خلق ثروت نکات طلائی زیر میباشد:

  • تعیین هدف
  • ایجاد و گردآوری یک مجموعه با ارتباطات قوی
  • تلاش بیش از انتظار
  • ابتکار عمل در عمل وظایف و کارها
  • شور و شوق دائمی در مسیر حرکت خواسته ها
  • تشخیص واقعیت ها و تمرکز بر آنها
  • تمرکز بر اهداف
  • درس گرفتن از توقف ها و شکست ها و سرعت گرفتن بعد از شکست

 

مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا