خانه داری

از بین بردن بوی بد یخچال

گاهی در برخی از منازل بوی بد یخچال کهنه شده برای اعضا منزل عادی میشود و افراد دقت لازم برای از بین بردن آنها را ندارند.

این موضوع علاوه بر احساس ناخوشایندی که بوجود می آورد در بلند مدت موجب فساد پذیری بیشتر مواد داخل یخچال شده و بنابراین لازم است حتما و در اسرع وقت برای کنترل و از بین بردن بوی بد یخچال لقدان نمایید.

روش های پیشنهادی زیر در این خصوص به شما کمک خواهد نمود:

بوی بد یخچال
بوی بد یخچال

ابتدا یخچال را خاموش نموده و تمامی مواد داخل آنرا از آنجا خارج کنید.قفسه ها و کشو ها را از یخچال خارج نموده و اگر سینگ ظرفشویی شما کوچک است آنها را داخل حمام ابتدا یکبار با آب تنها و سپس در نوبت دوم با محلول جوش شیرین شستشو دهید.

یک ظرف محتوی آب و جوش شیرین آماده نموده و دو بار با یک تکه پارچه داخل یخچال را با محلول فوق و با دقت تمیز کنید.برای داخل یخچال میتوانید از آب و سرکه سفید نیز استفاده نمایید.دقت در تمیز کاری داخل یخچال رکن اصلی برطرف نمودن بوی بد یخچال است چرا که ممکن است مقداری از مواد غذایی در شیارها و لای لاستیک های آن باقی مانده باشد.

درب یخچال را باز بگذارید تا پس از حداقل دو ساعت هوای تازه داخل آن جریان داشته باشد.سپس یخچال را به برق زده و مواد غذایی و ظرف ها را دوباره بازبینی نموده و داخل یخچال بگذارید.سعی کنید موادی که زودتر خواب میشوند را جلوتر گذاشته تا ملزم به استفاده سریع تر آنها شوید.

بیشتر بخوانید  علت لرزش ماشین لباسشویی و راه حل آن
بوی بد یخچال
بوی بد یخچال

همچنین برای موادی که تولید بو میکنند حتما آنها را داخل ظرف های دربسته نگه داری نموده و اگر ممکن است روی برخی از ظرف ها حداکثر تاریخ استفاده را یادداشت کنید تا خود را ملزم به ساتفاده در آن تاریخ ها بنمایید.

برای ادامه  مصرف از یخچال و برای اینکه دیگر شاهد بوی بد یخچال نباشید میتوانید در یک ظرف کوچک مقداری جوش شیرین یا قهوه آسیبا شده را در گوشه ای از یخچال برای همیشه قرار دهید.

یادتان باشد برای شستشوی داخلی یخچال از مواد شیمیایی استفاده نکنید چرا که ممکن است با باقی گذاشتن اثر خود و در بلند مدت رسوخ به مواد غذایی موجب مسمومیت های خفیفی برای اعضا خانواده گردد.

تدوین و گردآوری:مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا