گردشگری

از سندرم پاریس چه میدانید؟

علائم غیر معمولی در گردشگران بخصوص ژاپنی ها باعث کشف سندرم پاریس در سال 1986 گردید.پرفسور هیرواکی اوتا که یک روانشناس ژاپنی مقیم فرانسه بود بعد از مدتها مطالعه و تحقیق در آن سال نام اختلالی که در بین برخی از گردشگران بخصوص ژاپنی ها در هنگام گردش در پاریس سراغشان می آمد را سندرم پاریس گذاشت.

سندرم پاریس
سندرم پاریس

به طور معمول سالانه حدود 6 میلیون نفر ژاپنی از پاریس و جاذبه هایش دیدار میکنند. اشتیاق آنان در مسافرت به فرانسه و بخصوص شهر پاریس تبلیغات و تصوری است که از این شهر عاشق پیشه در ذهن دارند.از دیدگاه روانشاسی کسانی که تصورات بالایی از یک موضوع در ذهن دارند و به هنگام مواجه خیلی از آنان را در نمی یابند به یک نوع اختلال بنام اختلال انطباقی دچار میشوند.

این بیماری بیشتر در ژاپنی ها دیده میشود و علائمی همچون هذیان گویی،احساس آزار و اذیت ،توهم و گیجی ،افزایش ضربان قلب را با خود به همراه دارد.

 دلایل سندرم پاریس

با توجه به عدم انطباق تصورات توریست ها و انتظارات بالا قبل از سفر با واقعیت ها و نکات زیر این پدیده بروز پیدا میکند:

مشگل زبان:عدم توانایی برقراری ارتباط با توجه به نوع زبان یکی از مهمترین این کلافه گی هاست.

سندرم پاریس
سندرم پاریس

تفاوت فرهنگ:هرچند توریست ها خود را آماده تفاوت فرهنگ ها میکنند اما گاه در برخی بیشتر از تصورشاناین تفاوت ها مشهود است.

تصور ایده آلی از پاریس:قبل از سفر کسانی که به این مشگل دچار میشوند،تصور رویایی و عاشقانه ای از این شهر معروف دارند در حالیکه به هنگام سفر با بسیاری از ناهنجاری های غیر متصور بخصوص با فرهنگ ژاپنی ها روبرو میشوند.

بیشتر بخوانید  کرواسی کشوری با جذابیت های پنهان

خستگی:البته خستگی در همه سفرها و برای بسیاری وجود دارد اما کسانی که دچار سندرم پاریس میشوند،خستگی هایشان در سفر عامل تشدید کننده ای برای این موضوع تلقی میشود.

هر چند تعداد دچار شدگان به این ناهنجاری قابل توجه نمیباشد اما بهترین درمان آنرا ترک پاریس و بازگشت به وطن اعلام میکنند.

گردآوری:مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا