گردشگری

استرالیا را اینگونه بشناسیم

استرالیا که در گام اول ما را یاد کانگوروهای خود می اندازد کشوری است توسعه یافته که البته یک فرق عمده با بسیاری از کشورها دارد و آن هم اینکه در نیم کره جنوبی کره زمین واقع شده است.

وسعت کشور کانگروها هفت میلیون و ششصدهزار کیلومتر مربع میباشد که ششمین کشور وسیع دنیا از این لحاظ طبقه بندی شده است.

استرالیا
استرالیا

این کشور تا سال 1901 میلادی مستعمره بریتانیا بوده و در همین سال اعلام استقلال مینماید.

پایتخت استرالیا شهر کانبرا است.هرچند شهرهای مهم دیگری در این کشور قرار دارند که مقصد بسیاری از مسافرین و اقامت کنندگان هستند مانند سیدنی و ملبورن.

هرچند هلندی ها در سال 1606 میلادی برای اولین بار این کشور را کشف نمودند و آنرا هلند نو نامیدند اما علاقه ای برای سکونت و بهره برداری از آن نشان ندادند.اما در سال 1770 میلادی کاپیتان جیمزکوک بریتانیایی نواحی اطراف سیدنی امروزه را برای اولین بار کشف نمود و به ثبت رساند. به مراتب و مرور زمان بریتانیای ها به عنوان مستعمره خود در این کشور سکنی گزدیده و شروع به ایجاد تمدن نمودند.

استرالیا
استرالیا

پس از استقلال  و افت و خیزهای مختلف در سال 1999 میلادی با برگزاری رفراندوم مردم این کشور رای به قیمومیت ملکه انگلستان به این کشور داده و ملکه بریتانیا برای این کشور فرماندار کل تعیین میکند.

جغرافیای استرالیا

این کشور علاوه بر یک کشور مستقل عملا یک قاره مستقل نیز به حساب می اید و به عنوان کوچکترین قاره دنیا شمرده میشود .بیشتر سرزمین این کشور هموار بوده ولی در برخی از نقاط رشته کوههایی نیز دیده میشود.

بیشتر بخوانید  شناخت کشور کانادا ،دلایل علاقه مندی مهاجرت به کانادا
استرالیا
استرالیا

مردم استرالیا

جمعیت این کشور طبق سرشماری سال 2015 میلادی حدود 22 میلیون نفر میباشد  و میانگین رشد جمعیت در این کشور 1/221 ارزیابی میگردد.

البته بومیان استرالیا که سابقه چندین صدساله در این منطقه دارند حدود پانصد هزار نفر تخمین زده شده اند.

این کشور از شش ایالت  و دوقلمرو تشکیل شده است:

 

  1. نیو ساوت ولز (NSW) یا ولز جنوبی جدید که مرکز آن سیدنی است.
  2. کوئینزلند (QLD) که مرکز آن بریزبن می‌باشد.
  3. استرالیای جنوبی (SA) با مرکزیت آدلاید.
  4. تاسمانی (TAS) که جزیره‌ای است در جنوب شرقی سرزمین اصلی و مرکز آن هوبارت می‌باشد.
  5. ایالت ویکتوریا (VIC) که مرکز آن ملبورن است.
  6. استرالیای غربی (WA) که مرکز آن پرت می‌باشد.
  7. قلمرو سرزمین شمالی (NT) مرکز آن داروین است.
  8. سرزمین پایتخت استرالیا (ACT) مشتمل بر شهر کانبرا و اطراف آن.

شهرهای مهم استرالیا عبارتند از :

سیدنی

ملبورن

بریزبن

پرت

آدلاید

گلد کوست

نیوکاسل

کانبرا

ولونگونگ

سانشاین کوست

دین اکثر مردم مسیحیت میباشد اما با توجه به گستردگی مهاجرت از همه دنیا به این کشور بسیاری از مذاهب در تعداد مختلف در این کشور دیده میشوند.

از لحاظ مدیریت کشور و امور سیاسی مردم پس از انتخاب نمایندگان مجلس ،حزبی را بیشتر از همه رای کسب نموده منتخب تشکیل دولت نموده و شخص نخست وزیر  به عنوان نفر اجرایی کشور مسئولیت های مهم را در دست خواهد داشت.

این کشور دارای دوازدهمین اقتصاد قدرتمند دنیا میباشد و به همین دلیل شرایط زندگی در این منطقه نسبت به بسیاری از نقاط دنیا بسیار مطلوبتر ارزیابی گردیده است.

این دلیل اهرم قدرتمندی برای علاقه مندان مهاجرت بوده و در سالهای دور مهاجرین زیادی به این کشور رفته و سکنی گزیده اند هرچند در سالهای اخیر سیاست مهاجرپذیری بسیار سخت تر شده است.

بیشتر بخوانید  دیداری با تخت جمشید،تاریخچه تصاویر و فیلم

جالب است بدانید تعداد کانگروها در این کشور از تعداد افراد ساکن در آنجا بیشتر است.جزایر بسیار زیادی این کشور را احاطه کرده اند که تعدادی از آنها بسیار زیبا و مقصد توریست های مختلف از همه جای دنیا میباشند.

 

 

مجله ایران

 

نقشه استرالیا

استرالیا

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا