آشپزی

اصول تهیه مربای سیب در منزل

با توجه به علاقه بسیاری از افراد به میوه سیب معمولا مربای سیب نیز با اقبال خوبی مواجه میشود.

یکی از بزرگترین امتیازات خاص این میوه وجود چهارفصلی آن است که هر وقت اراده کنید در بازار موجود است و میتوانید برای درست کردن مربای آن اقدام کنید.خوشبختانه مربای سیب اسان درست میشود و شما میتوانید با هزینه منطقی یک مربای خوشمزه برای میز صبحانه خود خودتان درست کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای سیب

 سیب   یک کیلو

شکر  کمتر از یک کیلو

 گلاب نصف استکان

آبلیمو  2 قاشق

زعفران به میزان دلخواه

مربای سیب

مربای سیب
مربای سیب

طرز تهیه مربای سیب

ابتدا سیب ها را پس از شستشو پوست بگیرید و سپس آنها را به قطعاتی تقسیم کنید که هنگام خوردن آنها به راحتی اینکار ممکن باشد(هسته و قسمتهای اضافی را جدا کنید)

سیب های خرد شده را درون یک ظرف ریخته و به اندازه ای که تمام سیب ها به راحتی در آب غوطه ور شوند در آن ظرف آب بریزید. برای تیره نشدن سیب ها نیز کمی آبلیمو به آب درون ظرف اضافه نمایید.

در قابلمه ای به اندازه 5 لیوان آب ریخته و شکرها را به آن اضافه نمایید .صبر کنید تا پس از جوش آمدن ،شربت شما رو به غلیظی پیش برود.هنگامی که شربت کمی غلیظ شد (حدود 15 دقیقه پس از جوش آمدن) سیب ها را که قبلا آبکش کرده اید به آرامی به درون شربت در حال جوش اضافه نمایید.

زعفران را میتوانید دم کرده و پس از حدود نیم ساعت به مربای در حال پخت برای ترکیب رنگ دلپذیرتر اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  آش ماست مخصوص سرماخوردگی

حدود 10 دقیقه قبل از خاموش کردن شعله گاز ،گلاب را به مربای خود بیفزایید.بر اساس تجربه و یا با آزمایش سیب ها که پخته شده باشند و شربت مربای شما غلیظ باشد زمان اتمام درست شدن مربای سیب شما خواهد بود.

پس از سرد شدن آنها را در ظرف های شیشه ای قرار داده و در یخچال برای روزهای اینده و میز صبحانه یک مربای کاملا ایرانی و دست پخت خود را نوش جان نمایید.و به اعضا خانواده یادآوری کنید که ارزش این مربا که در منزل درست شده است بسیار بیشتر از سایر مرباها میباشد.

تدوین:مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا