تکنولوژی

اولین گوشی‌های 5G سامسونگ و ال جی چه زمانی وارد بازار خواهند شد؟

اپراتورهای شبکه تلفن همراه تنها کسانی نیستند که می‌خواهند افتخار اولین استفاده ارائه کننده نسل جدید شبکه‌های اینترنت یعنی 5G را به نام خود ثبت کنند. چرا که تقریباً تک تک تولید کنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به دنبال چنین افتخاری هستند و دوست دارند جزو اولین شرکت‌هایی باشند که محصولی با پشتیبانی از شبکه 5G را روانه بازار می‌کنند.

در حال حاضر اپل ترجیح داده تا فعلاً وارد فضای رقابتی 5G نشده و در عوض رویکرد سایر تولید کنندگان را رصد و دنبال کند. زیرا سران این شرکت به خوبی می دانند که اپراتورها برای فراهم کردن زیرساخت های جهانی 5G برای توسعه در مقیاسی وسیع هنوز راه زیادی در پیش دارند. اما با این حال شرکت‌های مطرح دیگری مانند سامسونگ و ال جی قصد دارند تا پرچم های سازگار با 5G خود را در ماه های اولیه سال 2019 معرفی و روانه بازار کنند.

به طور خاص، بنا به گزارش جدیدی که رسانه کره‌ای Korea Herald بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع داخلی فعال در صنعت موبایل منتشر کرده، معرفی گوشی‌های 5G سامسونگ و ال جی در ماه فوریه و در جریان کنفرانس جهانی موبایل بارسلون (MWC 2019) انجام خواهد شد.

گوشی‌های 5G

گوشی‌های 5G
گوشی‌های 5G

با توجه به اینکه پیش از این شایعاتی متعددی منتشر شده‌اند مبنی بر این که رونمایی از گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ پیش از برگزاری MWC اتفاق خواهد افتاد، ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که آیا خبر اخیر و این شایعات در تضاد و تناقض با یکدیگر هستند یا نه؟ در پاسخ باید گفت در واقع هیچ تناقضی در این بین وجود ندارد. زیرا بنا به آنچه که تاکنون مشخص شده، سامسونگ به احتمال فراوان قبل از شروع به کار کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون، با برگزاری یک رویداد آنپکد ویژه در روز 20 فوریه گوشی‌های گلکسی اس 10، اس 10 پلاس و اس 10 لایت را رونمایی خواهد کرد. اما این تمام ماجرا نخواهد بود و مدل چهارم گلکسی اس 10 که با شبکه‌های 5G سازگاری خواهد داشت، با کمی تأخیر و در MWC معرفی خواهد شد. محصولی که تا یک ترابایت فضای ذخیره سازی داخلی داشته، مجهز به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی بوده و دوربین چهار لنزه پشتی آن توانایی پشتیبانی از تکنولوژی  3D sensing یا تشخیص عمق سه‌بعدی را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  ۱۰ قابلیت شگفت انگیز موبایل که احتمالاً از آن‌ها بی‌خبرید!

اما آنچه که در گزارش اخیر شگفت انگیز و تاحدودی عجیب به نظر می‌رسد، این است که ظاهراً هر دو شرکت سامسونگ و ال جی ماه مارس را برای ورود گوشی هوشمند 5G خود در نظر گرفته‌اند. حتی اگر فرض کنیم که این تاریخ عرضه تنها برای بازار کره است، باز هم برای عرضه گوشی‌های هوشمند 5G خیلی زود است.

در حقیقت، این تاریخ عرضه چندین ماه جلوتر از برنامه اولیه ال جی است که پیش این صحبت‌هایی در خصوص آن مطرح شده بود. همان طور که احتمالاً اطلاع دارید این شرکت کره‌ای پس از تجربه برخی تغییرات مدیریتی، به تازگی استراتژی خود برای عرضه گوشی‌های هوشمند را مورد تجدید نظر قرار داده است.

با اینکه انتظار نمی‌رود ال جی تا سال 2020 تغییری اساسی داشته و به کلی متحول شود، اما اگر این شرکت بتواند یکی از اولین شرکت‌های عرضه کننده گوشی 5G در جهان لقب بگیرد، می‌تواند یک فرصت عالی برای بازگشتی باشکوه در اختیار داشته باشد. بر اساس شایعات اخیر، محصولی که ال جی قصد معرفی آن را در MWC 2019 دارد، نسخه به‌روزرسانی شده‌ای از جی 7 تینکیو (G7 ThinQ) توصیف شده است، اما این لزوماً به معنای معرفی جی 8 تینکیو نیست.

منبع:دیجی رو

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا