روانشناسی

اگر این اختلاف ها را مشاهده میکنید ،بوی جدایی به مشام میرسد

متاسفانه طلاق و جدایی یکی از ناگوارترین رویدادهای زندگی انسانی است .هرچند که به نظر میرسد بعداز جدایی برخی از افراد احساس خشنودی میکنند اما لطمه های پس از جدایی در همه جوامع و بخصوص جامعه ما در کشور ایران متاسفانه تا سالها گریبان افراد را خواهد گرفت.

ضمنا این دو نفر تنها نیستند که از این واقعه لطمه خواهند دید بلکه وجود فرزندان در درجه اول و سایر وابستگانی که در ذهن آنها نگرانی هایی نسبت به دوطرف جدایی هست،نیز لطمه خواهند دید.

بنابراین نگاه به برخی از مشگلاتی که میتواند بعدا ریشه دار شده و  مسیر زندگی را به جدایی بکشاند برای سنجیدن یک راه منطقی ،کمکی به جلوگیری از بسیاری از طلاق ها خواهد بود.

برخی از مشگلاتی که در این مطلب مجله ایران به آن اشاره شده است زمینه ساز جدی جدائی است و وقتی احساس نمودید آنها برای خانواده شما درحال اتفاق افتادن است،بهتر است خیلی زود فکراساسی برای بهبود وضعیت دوطرف بنمایید.

تغییر همسرتان را به هر وسیله در پیش گرفته اید

متاسفانه یکی از تفکرات اشتباهی که به برخی از افکار حاکم است حکایت از این دارد که اگر شرایط به گونه ای سخت ترسیم گردد تا طرف مقابل تغییراتی بنماید،حتما زندگی به شکل ایده آل تری پیش خواهد رفت.غافل از اینکه باورهای افراد بسیار مقاوم هستند و اگر قرار به تغییری هم باشد از روش های تحکمی و با جبر امکان پذیر نخواهد بود.لذا اگر همه فکرتان را تغییر همسرتان در برگرفته است،اوضاع گویای شرایط خوبی نخواهد بود.

مشگلات مالی در صدر تنش های هر روزه

با توجه به واقعیت های موجود و با گرفتاری های مالی که در جامعه ما گریبان بسیاری از افراد را گرفته است ،درصورتیکه روش درستی در خصوص مسائل مالی اندیشیده نشود مسلما نمیتوان انتظار داشت شرایط روزهای بعد بهتر از وضعیت فعلی گردد.توافق واقعی در ابتدای زندگی با توجه به واقعیت های موجود و بدور از رویاپردازی در خصوص مسائل مالی از اهم واجبات است.درغیر اینصورت همین یک فاکتور بسیاری از زندگی ها را به مرز طلاق کشانده و همچنین قدرت این را دارد که باز هم این واقعه را تکرار کند.

بیشتر بخوانید  نوازش بدنی فرزندان مان چگونه باشد
جدایی
جدایی

از دست رفتن اعتماد

هرچند بسیاری از افراد رازهای بسیاری در دل خود نگه میدارند اما در زندگی زناشویی با توجه به احترام به حقوق زندگی هرنفر ،لازم است با مبنای صداقت حتی اگر احساس بی صداقتی از سوی طرف مقابلتان دارید،در جلب اطمینان دوطرف قدم بردارید.یکی از کشنده ترین مشگلات روحی زوجین  بی اعتمادی نه تنها در خصوص پدیده ای مانند خیانت بلکه در همه امور زندگی محسوب میشود.این عامل نیز به تنهایی آنقدر قدرتمند است که زندگی بسیاری از افراد به همین دلیل به جدایی و طلاق می انجامد.

بررسی صمیمت

معمولا یکی از رویاهای هر دونفری که در کنار هم زندگی مشترک را تشکیل میدهند،داشتن یک دوست کاملا محرم و صمیمی بنام همسر است.وقتی شما پس از مدتی آن حس های صمیمت و یکرنگی را در وجود خود و همسرتان پیدا نمیکنید و به دنبال دلایل آن نیز نیستید ،حتما یکی از مهمترین اهداف ازدواج در حال تخریب است.بنابراین لازم است اگر دوطرف احساس های یکدلی را از خود دور می بینند ،با گفتگو ها و راه کارهای عملی به سرعت نسبت به ترمیم این موضوع اقدام نمایند.

حل مسائل فعلی و صرف نظر کردن از اشتباهات

در هر جامعه ای حتی آنانی که از لحاظ مسائل مالی و اجتماعی در جایگاههای استانداردی قرار دارند ،وجود اختلاف بین دونفری که قرار است بنام و عنوان همسر در کنار هم زندگی کنند ،امری طبیعی خواهد بود.

اما مشگل زمانی ایجاد میشود که با نحوه حل مسائل از یکسو و از سوی دیگر فراموشی اشتباهات گذشته برخورد اصولی و درستی نشود.نتیجه یدک کشیدن مشگلات باقی مانده و اشتباهات همسرتان خواهد بود.مرتبا شما را ازار داده و در واکنش های ناخودآگاه شما ،همسر شما را نی دلسرد مینماید.

بیشتر بخوانید  نیم کره های مغز و عملکرد آنها

جدایی

جدایی
جدایی

رنگ باختن صمیمت جنسی

هرچند به نظر میرسد شور و نشاط صمیمت جنسی در ابتدای زندگی بیشتر است اما باید بدانیم اگر یکی از دوطرف همسران یا در شرایط حاد هر دو طرف احساس ناخوشایندی نسبت به صمیمت های جنسی پیدا کنند ،این موضوع بهانه ای برای شروع مسائل مختلف و زمینه ساز اختلافات بزرگتر محسوب خواهد شد.لذا لازم است دوطرف این مسئله را وابسته و شرطی به مسائل دیگر نکنند تا از ضربه های آن در امان باشند.

بنابراین لازم است هرکدام از آثار فوق را در زندگی روزمره خود مشاهده مینمایید بلافاصله به فکر درمان جدی آنها بیفتید.تا پایه های زندگی شروع به سست شدن نکنند.

در غیر اینصورت وقوع رویداد جدایی دور از انتظار نیست و ممکن است با کوچکترین تلنگری این اتفاق ناخوشایند ظهور کند.

تدوین:مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا