گوناگون

بعداز تصادف چکار کنیم؟

هر چند ایرانی ها ضرب المثل معروف ((حادثه هیچگاه خبر نمیکند)) را در فرهنگ خود دارند اما معمولا به هنگام تصادف رانندگی بسیاری از افراد علی رغم اینکه نمیتوان به عقب برگشت و جلوی خشارت را گرفت ،متاسفانه کنترل اعصاب خود را از دست میدهند و نتیجه آن ممکن است به تشدید مشگلات بوجود آمده انجامیده و باعث بروز ناراحتی های جدید بشود.

لذا اگر به خود تاکید کنیم که حادثه بوجود آمده قابل برگشت به گذشته نیست تنها بایستی به فکر جبران از این به بعد مشگلات بوجود آمده باشیم.

تصادف رانندگی
تصادف رانندگی

چنانچه تصادف رانندگی برای شما بوجود بیاید بهتر است در قدم اول به اعصاب خود مسلط باشید تا بتوانید صحنه تصادف و مشگلات پیش آمده را مدیریت کنید.

سپس اگر در بررسی های اولیه آثاری از خسارت های جانی مشاهده نمیکنید (البته برای طرفین تصادف) بایستی به خود یادآوری کنید تنها خسارت مالی است و قابل جبران.

اما اگر دور از جان شما خسارت جانی باشد (از هرنوعی) حتما لازم است مدیریت قوی تری نسبت به صحنه تصادف اعمال گردد تا جلوی خسارت ها و مشگلات بیشتر را گرفت.

در هر صورت بایستی اولین کار تماس با پلیس 110 باشد.

چنانچه خسارت مالی است سعی در ارتباط برقرار کردن صحیح با طرف مقابل نموده و در قدم اول چنانچه به مقصر حادثه اتفاق نظر وجود دارد بهتر است از صحنه تصادف و از زوایای مختلف عکس هایی بگیرید تا پس از حضور کارشناس راهنمایی و رانندگی سرعت کار شما بیشتر شود.

در این صورت و نبود خسارت های جانی خودرو های مورد تصادف را به کنار سمت راست جاده یا خیابان هدایت کنید تا موجب ترافیک و گرفتاری های بعدی برای سایرین نباشد.

بیشتر بخوانید  شرکت پورشه اتومبیل نسل جدید خود را با نام Porsche 718 Cayman معرفی کرد

وجود کامل بیمه بسیاری از نگرانی های شما را برطرف میکند چنانچه مقصر باشید با بیمه شخص ثالث خسارتهای مالی و حتی جانی طرف مقابل یا زیاندیده قابل پرداخت و جبران است و در صورتیکه بیمه بدنه نیز داشته باشید خسارتهای احتمالی خودتان در صورتیکه مقصر هم باشید قابل جبران است.

مدارک را تا آمدن کارشناس راهنمایی آماده کنید تا پس از حضور وی  و تنظیم کروکی سازش مراحل بعدی با سرعت انجام پذیرد.

اما چنانچه دوطرف به سازش نرسند سروکارشان به دادگاه حل اختلاف خواهد افتاد.

تصادف رانندگی

تصادف رانندگی
تصادف رانندگی

مهمترین نکته در خصوص استفاده از بیمه نامه چه شخص ثالث برای جبران خسارت های طرف مقابل و چه بیمه بدنه برای جبران خسارتهای احتمالی خودتان اینست که حداکثر ظرف مدت 5 روز وقت دارید تا به شرکت بیمه مراجعه و خسارت خود را اعلام و ثبت نمایید . در غیر اینصورت شرکت های بیمه از قبول خسارتها امتناع خواهند نمود.

در همین خصوص بهتر است از یک نماینده بیمه با تجربه و با اطلاعات کافی بیمه نامه از هرنوعی خریداری کنید تا وی با تفکر حرفه ای برای شما بیمه نامه کاملی تنظیم نموده و چنانچه در طول مدت قرارداد بیمه نیاز به اصطلاحاتی (الحاقیه) باشد وی خودش شما را در جریان گذاشته و مسیر را دنبال کند تا شما علی رغم اینکه بیمه نامه ای داشته اید از جیب تان مبلغی را پرداخت نکنید.

تدوین و گردآوری:مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا