خانه داری

راهنمای انتخاب و خرید تشک های خوشخواب

در خصوص خرید تشک های خوشخواب حتما لازم است راهنمای خرید تشک های خوشخواب را قبل از هرگونه اقدام مطالعه نموده و بر اساس نیازتان اقدام به خرید تشک مورد نظرتان بنمایید.در این مطلب مجله ایران راهنمای مختصری برای خرید تشک خوشخواب برایتان آماده نمودیم که امیدواریم مور استفاده واقع شود.

هرچند در ایران تولیدکنندگان تشک های خوشخواب فیلتر استانداردهای لازم را طی میکنند اما ممکن است نیاز شما در انواع تشک های موجود در بازار که انصافا تشک های ایرانی از جنس های مرغوبی نیز در این خصوص برخوردار هستند متفاوت بوده و نیاز به مطالعه کافی در این خصوص داشته باشد.

تشک های خوشخواب
تشک های خوشخواب

واقعیت اینست که شما قرار است وسیله ای را انتخاب کنید که بخش مهمی از وقت زندگی یتان روی آن سپری شده و حتی در صورت خرید و انتخاب اشتباه ممکن است برای شما دردسرآفرین گردد.

معمولا تشک استاندارد به تشکی گفته میشود که از مواد مرغوب درجه یک ساخته شده باشد و رویه آن از الطافی باشد که حساسیت زا نباشد.همچنین آثار برجسته روی تشک نباید آنقدر زیاد باشد که برای استفاده کنندگان باعث ایجاد ناراحتی گردد.فنرهای آن بایستی قوی باشند تا وزن مورد نظر را تحمل نموده و به زودی حالت خود را از دست ندهند.

یك تشك فنری استاندارد باید  202 سانتی‌متر طول،  152 عرض و 22 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد.

بهتر است  از شرکت‌های معتبر تولیدکننده خرید کنید زیرا تنها گارانتی تعمیرات و تعویض این شرکت‌ها قابل اعتمادند. بهترین تشک برای خوابیدن، تشکی است که از سطح تخت بالاتر بیاید و کم ارتفاع نباشد. در تشک‌های معمولی، بحث ارتفاع مهم نیست و اصلا ارتفاع تعریف شده‌ای برای آنها وجود ندارد، در حالی که انواع مدل‌های طبی و خوشخواب موجود در بازار، دارای ارتفاع متنوع هستند.  مهم‌ترین نکته در انتخاب تشک خوشخواب، بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی است.  برای این کار انواع تشک‌های طبی موجود در بازار که سطحی سفت و انعطاف‌ناپذیر دارند، برای سلامت بدن و به خصوص جلوگیری از گودی کمر و فاصله میان مهره‌های آن بسیار مفید هستند.

بیشتر بخوانید  روش صحیح و اصولی فریز کردن مواد غذایی در خانه

بهتر است تشک را به همراه پایه تخت مخصوص خودش خریداری کنید. پایه هر تشک در ویژگی اجزای آن تشک تاثیرگذار است و چنانچه تشک جدید را بر پایه قدیمی و کهنه قرار دهیم آن تشک نمی‌تواند آنطور که باید عمل کند. حتما شما هم هنگام خرید بارها از فروشنده شنیده‌اید كه این تشك طبی است! یادتان باشد یك تشك طبی باید سطحی صاف و بدون شیب داشته باشد.

تشك‌های طبی نباید به اندازه تشك‌های كلاسیك نرم باشند زیرا همین نرمی باعث درد كمر می‌شود. تشك‌های «طبی- فنری» نوع دیگری از تشك‌ها هستند  كه همان خصوصیات تشك‌های فنری را دارند اما فنر آنها بسیار سخت‌تر است و راحتی تشك‌های فنری را ندارد. این تشك‌ها معمولا به افرادی كه ناگزیرند زمان زیادی در بستر بمانند توصیه می‌شود چون سفتی سطح آنها مانع خواب رفتن دست و پای افراد می‌شود.

تشک استاندارد، تشکی است که از فروشگاه مشخص و معتبر خریداری شده باشد. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که از فروشگاهی بدون صلاحیت و اعتباردهی، کالایی را خریداری کنید که استاندارد باشد. پس در وهله نخست، تشک خوب و استاندارد را از فروشگاه های مجوز دار از اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان کالای خواب در شهر خود، خریداری کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا