سلامت

راه های آسان و خانگی برای بهبود موهای خشک

افرادی که دارای موهای خشک هستند معمولا از کم رطوبتی در ناحیه موها و بافت مو دچار مشگل میشوند.دلایل متعددی باعث خشکی موها در افراد می شود که در بسیاری از موارد میتوان از آنها جلوگیری نموده و یا آنها را به حداقل رساند تا از موهای لطیف و دلپذیرتری برخوردار باشیم.

دلایل بوجود آمدن موهای خشک

وراثت

اب و هوای خشک

شست و شوی بیش از اندازه بخصوص با شامپو

قرارگرفتن طولانی در معرض آفتاب

استفاده زیاد از مواد شیمیایی مانند رنگ موها

کم شدن آب در بدن

نبود برخی از عناصر مهم نیاز مو در رژیم غذایی

استفاده زیاد از سشوار

همانطور که ملاحظه می کنید بسیاری از این عوامل را میتوان کنترل و مدیریت نموده و با مراقبت پیوسته موها را به شکل طبیعی برگرداند.

مادامیکه موها خشک می شوند معمولا با بدحالت شدن و شکستگی از یک سو و از طرف دیگر با گره خوردن و تضعیف بافت مو و عدم درخشندگی روبرو می شوند و افراد حساس بخصوص خانم ها که مسلما برای موهایشان اهمیت زیادی قائل هستند دچار دلخوری های عمیق خواهند شد.

مراقبت از موهای خشک

موهای خشک
موهای خشک

ماسک مو برای موهای خشک

درمان های خانگی موهای خشک

ابتدا باید به خاطر داشته باشید متوسل شدن به مشورت افراد غیر متخصص ممکن است عارضه های بیشتری برای موهای شما فراهم آورد چرا که درمان برای همگی افراد یکسان نخواهد بود و تجارب دیگران ممکن است برای افراد دیگر  کارساز نگردد مگر مشورت با متخصصین امر این حوزه.

از طرف دیگر باید تا حد امکان از مواد شیمیایی بخصوص بدون نظر متخصص دوری کرد چرا که بدن انسان ذاتا تمایل به مواد طبیعی داشته و با آنها بهتر و موثرتر ارتباط برقرار خواهد نمود.اگر دوره بازسازی موهای خشک شما با عناصر طبیعی کمی طولانی تر به نظر برسد  ولی این تاثیر ماندگارتر و بی ضرر تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  پیشگیری و کاهش فشار خون با ورزش

در قدم اول به اندازه کافی مایعات بنوشید و اگر شرایط محیط زندگی شما به گونه ای است که از فصل های بسیار داغ دوری ندارید حتما مراقب داغی هوا و گرمای نستقیم نور خورشید به موهای خود باشید.

از تخم مرغ میتوانید برای بازسازی موهای خود استفاده نمایید.تخم مرغ خواص متعددی برای تقویت و حفظ جوانی موهای شما با خود به ارمغان خواهد آورد.زرده تخم مرغ در نقش یک نرم کننده و حالت دهنده طبیعی و همچنین تا حدودی آب رسان کمک شایانی برای موهای شما خواهد نمود.

کافی است دو عدد زرده تخم مرغ را با کمی روغن زیتون مخلوط نموده و موهای خود را با آرامش با آن آغشته نمایید.کلاه دوش را به سر کرده و پس از مدت حداقل یک ساعت موهای خود را شستشو دهید.حداقل هفته ای دوبار تا برگشت موهایتان به حالت طبیعی از این ماسک مفید طبیعی استفاده نمایید.

ماسک دیگر را میتوان روغن نارگیل در نظر گرفت که در بسیاری از تجارب برای بهبود موهای خشک تاثیر فراوانی از خود بجا گذاشته است.موهای خود را با روغن نارگیل بوسیله انگشتان دست آغشته نموده و پوست سرخود را نیز با همین روغن ماساژ دهید.حداقل دوساعت صبر نموده و پس از آن مدت سر خود را شستشو دهید.

یکی دیگر از مواد موثر برای بهبود وضعیت موها استفاده از روغن درخت چای که در غالب عطاری ها عرضه میگردد ،میباشد

البته ماسک های بسیار متنوعی برای اینکار از مواد طبیعی توصیه میشود اما در این مطلب تنها به ذکر آنهایی که بیشتر در دسترس هستند اکتفا گردید.

بیشتر بخوانید  خواص زنجبیل را بدانید و از معجزات آن بهره مند شوید

رژیم غذایی خوب و پرهیز از مواد شیمیایی در آرایش های مو نکات بسیار پراهمیتی برای حفظ شادابی و جوانی موهای شما خواهند بود.

تدوین : مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا