گوناگون

رونمایی از خودروی 6 میلیون دلاری بوگاتی

بوگاتی خودروی استثنایی خود را بنام ((دیوو )) Divo رونمایی کرده است.

بوگاتی شرکت خودروسازی است که برای تولید خودروهای خاص و سفارشی در سال 1909 توسط اتوره بوگاتی تاسیس شد.وی که هنرمند بوده و دستی به صنعت نیز داشت تا زمان درگذشتش در سال 1947 حدود 8000 خودرو تولید کرده بود.جنگ جهانی دوم عملا موجب توقف فعالیت جدی این کارخانه گردید.

اما در دهه 1990 میلادی با سرمایه گذاری یک ایتالیایی دوباره این کارخانه جان تازه ای گرفت.تولید اتومبیل های اسپرت خاص و گرانقیمت در دستور کار برنامه این کارخانه قرار گرفت.در سال 1998 میلادی این کارخانه توسط مجموعه فولکس واگن خریداری گردید که هنکنون تحت نظارت و مدیریت این کارخانه فعالیت میکند.

این کارخانه در تازه ترین محصول خود Divo   با قیمت سرسام آور 6 میلیون دلار اتومبیلی تولید نموده که از لحاظ سرعت نسبت به تولید قبلی امتیاز بیشتری ندارد.

بوگاتی
بوگاتی

اما طراحان این خودرو معتقدند ،هندلینگ در مسیرهای پرپیچ و خم هنر خاص این نوع جدید این کمپانی میباشد.موتور این خودرو 1500 اسب بخار قدرت داشته و نزدیک 1900 کیلووزن کل اتومبیل تخمین زده میشود.

مدیر بخش طراحی بوگاتی میگوید سه عنصر اصلی برای طراحی و ساخت این مدل بوگاتی در نظر گرفته شده است.

جلوپنجره نعل اسبی شکل

محور طولی خودرو که از بالای قابل رویت است.

خط و خطوط ویژه این اتومبیل که در واقع امصای این اتومبیل شمرده میشود.

بوگاتی
بوگاتی

تعداد تولیدی این خودرو تنها 40 عدد خواهد بود و معمولا این نوع خودرو ها قبل از تکمیل پیش فروش میشوند.

جالب است بدانیدهرکردام از این خودروهای تولیدی این برند بصورت جداگانه در یک باند فرودگاه تست های لازم را انجام خواهند داد.سرعت پیش بینی این خودرو 380 کیلومتر است که از مدل شیرون قبلی که 420 کیلومتر بود ،کمتر ارزیابی شده است.

بیشتر بخوانید  جشن کریسمس و آداب جشن کریسمس

اگر قیمت آنرا به دلار موجود در بازار ایران(حدود 10 هزار تومان برای هر دلار) حساب کنیم قیمت هر کدام از آنها 60میلیارد تومان خواهد بود.

 

 

 

تدوین و گردآوری:مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا