گردشگری

شناخت کشور کانادا ،دلایل علاقه مندی مهاجرت به کانادا

کانادا که در دو دهه گذشته بخاطر جذب اسان مهاجرین در دنیا از زبانزدی خاصی برخوردار شده ،کشوری است در قاره آمریکای شمالی .دقیقه تنها همسایه شمالی آمریکا و مرز زمینی کانادا و آمریکا بلندترین مرز خشکی بین دوکشور در دنیا محسوب میشود.

کانادا
کانادا

این کشور سردسیر از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده و با حدود 10 میلیون کیلومتر مربع وسعت دومین کشور پهناور دنیا با احتساب آبهای داخلی است.

با حضور اولین انگلیسی ها در سال 1497 میلادی مستعمره های انگلیسی در این منطقه ایجاد گردید و هرچند فرانسویان نیز سعی در ایجاد مستعمره در این منطقه تازه کشف شده نمودند اما در سال 1783 بریتانیا عملا کنترل بخش های فرانسوی را نیز به عهده گرفت.

حکومت کانادا یک دموکراسی پارلمانی فردال و یک پادشاهای مشروطهاست.

الیزابت دوم ملکه بریتانیا ملکه کانادا نیز میباشد. و قانون به امضای او رسمیت پیدا میکند.این کشور توسط دولت های مستقل راهبری میشود که در نهایت با مدیریتدولت فدرال ساماندهی میشود.

جمعیت این کشور حدود 37 میلیون نفر(سرشماری 2016 میلادی) میباشد و پایتخت کانادا شهر اتاوا با حدود یک میلیون نفر جمعیت است.شهرهای مهم این کشور مونترال،تورنتو و ونکوور میباشند .

زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسه است که بخصوص در استان کبک جمعیت اصلی فرانسوی زبان هستند.

کانادا
کانادا

اقتصاد کانادا

کانادا دارای دومین منابع نفت و گاز بعداز عربستان در دنیاست.یکی از مهمترین منابع درآمدی این کشور صادرات انرژی است . از سوی دیگر منایع وسیع معادن زیرزمینی باعث شده این کشور از لحاظ صادرات این منابع مانند اورانیوم و روی در دنیا بسیار فعال عمل کند.اما اقتصاد آزاد این کشور وابستگی زیادی به مبادلات با آمریکا دارد.

در دهه های گذشته پس از سپری یکسری چالش های اقتصادی در اقتصاد این کشور پیشرفت نموده و نرخ بیکاری در آن کاهش پیدا نموده است.

این کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)   و گروه 8 (G8)   میباشد.این کشور بزرگترین صادرکننده نفت به آمریکاست.

بیشتر بخوانید  کاخ شهرستانک، کاخ خوش گذران ترین شاه ایران (+تصاویر)

بر اساس پیش بینی موسسه مشاوره ای PWC  ،کشورهای قدرتمند اقتصادی دنیا در سال 2050 میلادی به ترتیب آمریکا،آلمان،انگلستان و کانادا خواهند بود.

کانادا
کانادا

آب و هوای کانادا

 تنوع جالب آب و هوایی در این کشور گاها در یک فصل انواع اب و هوا ها را از ایالتی به ایالت دیگر نمایان میسازد .اما بطور معمول آب و هوای کانادا ترکیبی از سرما و یخبندان سیبری ،هوای معتدل مدیترانه ای و گرما و رطوبت کارائیب را به خود میبیند.

مناسبات اجتماعی مردم در کانادا

هرچند کانادا کشوری مهجرپذیر بوده است  و از تنوع فرهنگی و قومیتی بالایی برخوردار است که در آن بیشتر کشورهای دنیا را شما میتوانید ببینید اما بطور معمول کانادایی ها افرادی صبور و با ادب هستند.

معمولا بسیار خوش برخورد و به گرمی با هم دست میدهند و پس از ملاقات های اولیه علاقه مندند که به اسن کوچک یکدیگر را صدا کنند.

کانادایی ها خیلی اهل هدیه دادن و هدیه گرفتن هستند و معمولا هنگامی که به خانه یکدیگر دعوت میشوند با خود هدیه ای فراخور سلیقه و مناسبات همراه میبرند.

معمولا به سیگار کشیدن حساس هستند و در داخل محیط های بسته و منازل علاقه ای به این کار ندارند.چانه زنی در خرید های روزمره معمول نیست و بیشتر افراد تابع قیمت های درج شده روی کالاها هستند.

معمولا علی رغم اینکه با صراحت با یکدیگر سخن میگویند اما از تند گفتگو کردن پرهیز مینمایند.

کانادا
کانادا

سیاست مهاجر پذیری و دلایل علاقه مندی به مهاجرت به کانادا

از سالهای دور این کشور مهاجرین از همه جای دنیا را می پذیرفته است.اما در سالهای اخیر با توجه به تغییرات مختلف و ناهنجاری ها در برخی از مناطق دنیا و از سویی دیگر وجود استانداردهای بسیار کامل مانند بیمه های اجتماعی و درمانی ،این کشور بیشتر مقصد علاقه مندان مهاجرت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید  گشتی در بازار بزرگ تهران

روش های مهاجرتی مختلف از ویزای تحصیلی گرفته تا ویزای تخصصی کاری  و .. که حدود 60 مدل پیشنهادی است ،راه را برای علاقه مندان مهاجرت به این کشور هموار میکند .معمولا پروسه مهاجرت در صورت داشتن امتیازات لازم 2 تا 4 سال برای این کشور زمان میبرد.

معمولا کانادا در سال دویست و پنجاه هزار نفر مهاجر میپذیرد.هزینه های منطقی زندگی بخصوص در شهرهای کوچک و همچنین هزینه های تحصیل متناسب بسیاری از خانواده ها را از سراسر جهان بر این واداشته است که به منظور تامینی برای آینده خانواده و فرزندانشان مقصد مهاجرت به کانادا را در پیش بگیرند.

فرصت های شغلی مختلف و چشم اندازها اشباع نشدن این فرصت ها و برنامه ها و مزایایی برای بازنشستگان یکی دیگر از جذابیت ها برای علاقه مندان مهاجرت به کاناداست.

معمولا پس از 5 سال افراد میتوانند تقاضای شهروندی کانادا را ارائه تا پس از طی تشریفات لازم و در صورت واجد شرایط بودن آنرا دریافت کنند.

جاذبه های گردشگری کانادا

با توجه به وسعت این کشور و تنوع اقلیم های مختلف آب و هوایی این کشور از جذابیت های زیادی در خصوص گردشگری برخوردار است.

آبشار نیاگارا

شاید صحبت از معروفترین ابشار دنیاست.یکی از جذابیت های منحصر به فرد کشور کانادا آبشار نیاگاراست که هرساله به تنهایی صدها هزار نفر توریست را به سمت خود جذب میکند. آبشار نیاگارا به مجموع سه آبشار گفته میشود که در مرز بیت آمریکا و کاناداست.

 

برج CN  تورنتو

در سواحل دریاچه انتاریو یکی از بلندترین ساخته های دست بشر خودنمایی میکند.این برج 553 متری دارای امکاناتی است که جذابیت های مختلف برای توریست ها فراهم نموده است. رستوران 360 درجه یک یاز این جذابیت ها میباشد.

موزه حقوق بشر کانادا

موزه ای تازه تاسیس که داستان زندگی آدم ها را به روایت درآورده است. مکان این موزه در شهر وینیپگ میباشد.

بیشتر بخوانید  معرفی ایستگاه راه آهن تهران و مسیرهای دسترسی

پل معلق کاپیلانو

یک پل معلق با ارتفاع 100 فوتی یکی از پل های معلق خاص در دنیاست که برای علاقه مندان به هیجان عبور از آن تجربه ای بی نظیر میباشد.

پارک های غول خوابیده

چشم اندازهای منحصر به فرد در طبیعت این سری پارک هاشما را از دیدن و حضور در آن ها پشیمان نخواهد کرد.

شهر قدیمی کبک

شهر قدیمی کبک که در میراث جهانی کانادا ثبت شده است شما را با فرهنگ و حال و هوای قدیمی افراد ساکن در آنجا اشنا میکند.

اینها گوشه ای از جذابیت های مختلف کانادا بود که بدیهی است با توجه به وسعت و توریستی بودن این کشور  اماکن بسیار زیاد دیگری برای علاقه مندان سفر به این کشور از جذابیت های خاص خود بهره مند است.

ایرانیان در کانادا

پس از جنگ جهانی دوم به تعداد انگشت شماری ایرانیان به کانادا به منظور سرمایه گذاری و زندگی مهاجرت نمودند.اما این روند در سلهای اخیر و بنا به دلایل مختلف که عمده آن جستجوی زندگی بهتر است ،خیلی زیادتر بوده و تعداد ایرانیان در این کشور روز به روز با رقم فزاینده ای بیشتر میشود.

البته بسیاری از مهاجرین ایرانی در جایگاه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیستم های دولتی این کشور موفقیت های قابل ملاحظه ای بدست آورده اند . اما نکته جالب اینست که علی رغم اینکه آمارها نشان میدهد نسل اولی که به این کشور از ایرانیان مهاجرت نموده بودند علاقه ای به ازدواج بجز با ایرانیان نداشته اند اما در سالهای اخیر این علاقه بیشتر شده و ازدواج ایرانیان با سایر ملل در این کشور زیاد دیده میشود.

 

نقشه فارسی کانادا

 

 

 

تصاویری از کشور کانادا

 

 

 

 

 

 

 

 

مجله ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا