خانه داری

فاکتورهای مهم در تشخیص برنج مرغوب

با توجه به اینکه برنج در غذای روزانه ما ایرانی ها در جایگاه ویژهای قرار دارد تشخیص برنج مرغوب از اهمیت بالایی در خرید این محصول برخوردار است.

معمولا یکی از روش های خرید برنج مرغوب و خوب حس تجربه ای است که سالها افراد بر اساس آن آزمونهایی را به انجام رسانده اند تا خرید یک برنج خوب و دلپذیر ذائقه خود را در برنامه خرید خود قرار دهند.از طرف دیگر معمولا توصیه اطافیاننیز در این خصوص بسیار تاثیرگذار است.اما باید یادمان باشد هرکدام از ما ملاک هایی برای ارزشیابی برنج پخته شده داریمو چه بسا با توصیه دیگران که به خرید اقدام میکنیم ؛غذای آماده شده باب میل مان نباشد.

شکی نیست که برنج ایرانی یکی از بهترین برنج های دنیاست که با عطر و طعم بسیار دلپذیری همراه است بخصوص در راستای محصولاتی که سالهاست به ارائه برنج خود پرداخته و سعی میکنند نام و برند خود را حفظ نمایند.

تشخیص برنج مرغوب
تشخیص برنج مرغوب

اما بد نیست بدانید هرچه برنج خشک تر و سفت تر باشد هنگام جذب آب حجیم تر خواهد شد.برنج مرغوب معمولا به رنگ بلوری مات و عاج مانند است.برنج مرغوب بایستی یکدست بوده و دانه های شکسته کمتذی داشته باشد.هرچه برنج های شکسته یا به اصلاح نیم دانه ها بیشتر باشد کیفیت برنج با درجه پایین تری ارزیابی میگردد.معمولا برخی از افراد باتجربه با شکستن چند دانه برنج زیر دندان به درجه خشکی و عطر و طعم آن پی میبرند.

برنج های خارجی در برخی مواقع بیشتر قد میکشند و تنها همین ویژگی ممکن است آنها را از برنج های ایرانی متمایز کند ولی مسلما عطر و طعم برنج ایرانی را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید  با این روش ها خانه داری نمونه باشید

مسلما اگر از نام های اشنا و برند راضی بوده اید یکی از بهترین روشها خرید از همان برند است.

اما در خصوص نحوه نگهداری برنج در صورتیکه شما برنج مصرفی منزل  خود را بصورت کلی خرید میکنید بهتر است در لابلای برنج ها کمی نمک و چند دانه سیر خشک قرار دهید . یاتان باشد قاتل برنج رطوبت است و حتما آنها را از رطوبت در امان نگه دارید.

سعی کنید هیچگاه از قرص های شیمیایی برای نگهداری برنج استفاده نکرده و از موارد طبیعی بهره بگیرید.

تدوین:مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا