سلامت

مضرات آب یخ

مضرات آب یخ در بلندمدت برای بدن انسان آنقدر مهم است که باید درباره آن خیلی جدی بیاندیشیم.

هرچند وقتی گرما تمام وجودمان را فرا میگیرد ظاهرا تنها آب یخ مرهم این مشگل است اما با دانستن مضرات آب یخ شاید تا حد امکان از آن پرهیز نماییم.

ابتدا چون یکباره در صدد تغییر دمای داخلی بدن بر می آید مسلما سیستم متابولیسم را بهم میریزد.سلولهای بدن بایستی برای جبران گرمای ازدست رفته یکباره،دوباره تلاش مضاعفی نموده و بخشی از انرژی فرد مصرف این موضوع خواهد شد.از سوی دیگر در برخی از افراد باعث کند شدن ضربان قلب نیز میشود.

مضرات آب یخ

مضرات آب یخ
مضرات آب یخ

هرچند نوشیدن آب با دمای متعادل و هم دمای محیط معمولا به سیستم گوارشی کمک شایانی خواهد نمود اما آب یخ میتواند برای برخی از افراد مستعد باعث ایجاد یبوست شود.

بارها در خوردن بستنی سرمان درد گرفته و به اصطلاح تیر میکشد .آب یخ نیز به همین شکل میتواند باعث سردردهای ناگهانی ولی عمیق شود.

یکی از مشگلاتی که در سرمای زمستان افراد با آن دست و پنجه نرم میکنند ایجاد گلودرد است.آب یخ نیز برای برخی که از گلوی حساسی برخوردار هستند دقیقا مانند سرمای زمستان میتواند عارضه گلودرد ایجاد کند.

همچنین در برخی افراد که از ناراحتی های معده رنج میبرند یا ناراحتی های معده آنها هنوز اشکار نشده است ولی مستعد مشگلات معده هستند باعث ایجاد درد در ناحیه معده و بهم ریختگی سیستم گوارشی خواهد شد.

بهتر است علی رغم اینکه آب یخ مرهمی برای گرمای برخی از روزهای سال است از آن تا حد ممکن پرهیز نمود تا در دراز مدت عوارض یادشده برای بدن انسان فراهم نشود.

بیشتر بخوانید  رابطه مصرف میوه و سبزی با حافظه مردان

ابوعلی سینا حکیم مسلم طب ایرانی در صدها سال پیش در توصیه ای گفته است:آب یخ اگر در جوانی ضررش را به تو نرساند در پیری ضربه اش را به تو خواهد زد.

تدوین:مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا