گردشگری

موناکو کشوری کوچک و بهشتی در اروپا

صحبت از دومین کشور کوچک دنیاست موناکو.

شبه جزیره موناکو در دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل فرانسه واقع شده است و مساحت کوچکی به اندازه دوکیلومتر مربع دارد.جمعیت موناکو نزدیک به چهل هزار نفر است.

موناکو

موناکو
موناکو

چند عامل مهم باعث جذب گردشگران به این بهشت اروپایی شده است .آب و های دلپذیر ،مناطق بسیار دیدنی و مراکز تفریحی و خوشگذارنی

جالب است بدانید دولت این کشور کوچک از ساکنانش هیچگونه مالیاتی نمیگیرد.از آنجائیکه نزدیک به یک سوم جمعیت این کشور را میلیونر ها و میلیاردها تشکیل میدهند بیکاری در این منطقه به حداقل رسیده و کمتر از  دو درصد برآورد شده است.

از سوی دیگر طبق آمارهای اعلام شده بانک مرکزی این کشور با نزدیک دویست و ده هزار دلار سرانه تولید بالاترین تولید ناخالص داخلی در دنیا را داراست.با توجه به هم مرز بودن این کشور کوچک از سه طرف با فرانسه بسیاری از نیازها و مسائلمختلف از طریق فرنسه تامین میشود.مردم غالبا در این منطقه با زبان فرانسوی تکلم میکنند و در این کشور هیچ فرودگاهی وجود نداشته و نزدیکترین فرودگاه در شهر نیس فرانسه با فاصله حدود نیم ساعته میباشد.

موناکو

با توجه به جذابیت های مختلف این کشور ،سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر توریست و گردشگر به این منطقه سفر میکنند و به دلیل همین جذابیت ها مورد علاقه فیلم سازان بسیاری بخصوص اهالی هالیود بوده است .جالب است بدانید تعدادی از فیلم های معروف جیمز باند در این کشور ساخته شده است.

بالاترین سن امید به زندگی با عدد 90 سال مربوط به این کشور در دنیا ارزیابی شده است.

بیشتر بخوانید  چطور در پارک چیتگر خوش بگذرانیم؟

و یک نکته جالب از وضعیت قانون گذاری این کشور میباشد.معمولا قوانینی که در کشور فرانسه به تصویب میرسد برای بررسی به این منطقه ارسال میشود و در صورت تایید شاهزاده موناکو به عنوان قانون در این کشور نیز به رسمیت شناخته میشود.

موناکو

مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک بنام ((موناکو گرند پریکس)) در فصل بهار هر سال در این کشور برگزار میگردد که از شهرت خاص و علاقه مندان زیادی برخوردار است.

اب و هوای این منطقه بسیار معتدل و در طول سال بین 8 تا 26 درجه در نوسان است.

همچنین واحد پول مبادلات این منطقه یورو بوده و علاوه بر فرنسوی بسیاری از افراد با انگلیسی هم گفتگو میکنند که نیاز بسیاری از توریست ها را برآورده می سازند.

تدوین و گردآوری:مجله ایران

تصاویر موناکو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا