سلامت

ورم پا ،علت ها و درمان ها

خیلی وقت ها که از سرکار به منزل برمیگردیم احساس می کنیم دچار ورم پا شده ایم .البته این موضوع میتواند دلایل مقطعی داشته یا دلایلی از نوع نشان بیماری های خاص.بنابراین در این مطلب مجله ایران به نکاتی برای آشنایی شما در خصوص ورم پا و دلایل آن و درمانهای ابتدایی پرداخته ایم.

ادیما یا ورم پا معمولا زمانی بوجود می آید که رگ های خونی یا بافت های پا بنا به دلایل مثلا زیاد ایستادن یا زیاد نشستن طولانی آب را بیشتر از حد طبیعی در خود نگه میدارند.

البته ورم پا ممکن است در اثر شکستکی و پارگی تاندون نیز رخ دهد.اما گاهی این موضوع به بیماری هایی مانند ورم مفاصل برمیگردد که یک بیماری جدی است و حتما در اولین احساس های فرد باید به متخصص مراجعه شود.

یکی از دلایل دیگر ورم پا میتواند وجود لخته خون در رگ های پاهایتان باشد که در این صورت این لخته میتواند جابجا شده و مشگلات بسیار جدی را فراهم نماید.لخته شدن در رگ های پا معمولا با درد پاها و احساس گرما در ناحیه پوست پاها همراه است.

ورم پا
ورم پا

گاهی این مشگل از ناراحتی های کلیوی ناشی میشود که کلیه ها نمی توانند به درستی عمل نموده و تصویه مواد زاید بدن را انجام دهند و باعث تورم دست ها و پاها خواهند شد.البته این بیماری با خستگی و تنگی نفس نیز میتواند همراه باشد.

البته ضربه خوردن ها که ممکن است با نتایج شکستگی همراه بوده و یا شکستگی نداشته باند نیز از عوامل مهم ورم پاها شمرده میشوند.

بیشتر بخوانید  خواص دمنوش جعفری چیست؟

درمان های ورم پا

البته هنگامی که احساس جدی بودن ورم پا را داشته باشید بهتر است در قدم های اول به پزشک مراجعه نموده تا وی با انجام آزمایشات پزشکی تشخیص بجا و درست را لحاظ کند .

اما معمولا روشهای زیر میتواند این ناراحتی را که بر اساس مشگلات زودگذر بوجود می آید برطرف نماید.

ورزش های منظم حتی کم ولی مستمر و دائمی

جلوگیری از ایستادن های طولانی

عدم پرهیز از نمک

استفاده کافی از پروتئین و ویتامین های کامل بخصوص ویتامین های E,D

تدوین مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا