آشپزی

کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی بخاطر سادگی در پخت و سرعت آماده شدن و از سوی دیگر مواد لازم معمولا همیشه در دسترس و استفاده در شکل های مختلف از طرفداران زیادی در سفره ایرانی برخوردار است. این غذا را میتوان هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان غذاهای سرپایی مانند پیک نیک ها استفاده نمود.

البته ذوق و سلیقه بانوان ایرانی در طرق مختلف آماده شدن آن بی تاتیر نیست و ممکن است استفاده از برخی از مواد مانند قارچ جذابیت هایی را به آن اضافه نماید.

کوکو سیب زمینی
کوکو سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه کوکوی سیب زمینی

سیب زمینی    حدود 5 عدد متوسط

تخم مرغ   3 تا 4 عدد بسته به اندازه

پیاز متوسط یک عدد

نمک و فلفل به اندازه دلخواه

روغن برای سرخ نمودن به اندازه کافی

طرز پخت کوکوی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را خوب شسته و آنها را درون قابلمه ای مراه با آب قرار دهید و با شعله ملایم گاز صبر کنید تا آنها بصورت کامل آب پز شوند.

پس از سرد سدن سیب زمینی ها آنها را پوست گرفته و با رنده ریز یا گوشکوب آنها را له نماییدتا بصورت خمیر درآیندتخم مرغ ها را شاما سفیده و زده درون خمیر اضافه کردن و حسابی بهم بزنید.کمی نمک و فلفل نیز اضافه کنید.

سپس پیاز را رنده نموده و تا حد امکان آب آن را بگیرید و به خمیر فوق اضافه نموده و باز هم آنها را هم بزنید.

درون یک تابه روغن به اندازه کافی ریخته و صبر کنید روغن داغ شود و از خمیر آماده شده با دست بصورت دایره ای و حتی المکان با قطر کم آنها را درون روغن قرار دهید.البته در این زمان شعله گاز نباید زیاد باشد.

بیشتر بخوانید  کاپ کیک را به آسانی درست کنید

همه خمیر آماده شده را به همین شکل درون روغن قرار دهید و سپس اولین قطعه ای که آماده کرده بودید امتحان کنید تا سرخ شده باشد.

حالا به آرامی قطعات را برگردانده تا روی دیگر نیز سرخ شوند.

بعد از سرخ شدن دوطرف قطعات عملا غذای شما حاظر است.

کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی
کوکو سیب زمینی

نکات مهم در تهیه کوکوی سیب زمینی

معمولا افراد تازه کار ممکن است با ترک خوردن کوکوهای خود مواجه شوند که دلیل اصلی آن کمی مقدار تخم مرغ است.از طرف دیگر اگر کوکوهای شما در حین سرخ شدن از هم بپاشد یکی از دلایل آن معمولا آب پیازی است که به اندازه کافی گرفته نشده و با مخلوط مایع شما باعث شل شدن خمیر میشود.در خصوص ضخامت کوکوهای برای مغز پخت شدن بهتر است از 5 میلی متر قطر آنها بیشتر نباشد تا احساس پخته شدن کامل را زیر دندان خود بنمایید.

بسته به سلیقه خود میتوانید ظرف کوکوها را با سبزیجات و گوجه و خیار تزئین نموده و سرو نمایید.

تدوین :مجله ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا